UTMÄRKELSER. Sahlgrenska akademins nya presentationsbroschyr har nominerats till Svenska Publishing Priset. Tävlingen är Sveriges äldsta heltäckande kommunikationstävling.
Det nya presentationsmaterialet om Sahlgrenska akademin togs fram under 2014 i samarbete med reklambyrån Frank & Earnest. Broschyren, som lyfter fram akademins framträdande forskning, har nu nominerats till Svenska Publishingpriset.
– Det känns jättekul. Det har varit angeläget för ledningen att skapa en modern, internationell och fräsch presentation av akademins verksamhet och det tycker jag vi har lyckats väl med. Det är särskilt kul att så många medverkat i arbetet, både från ledning, forskarkollegiet och från våra internationella samordnare, säger Krister Svahn på kommunikationsavdelningen.
Trycksaken om Sahlgrenska akademin har hittills delats ut i över tusen exemplar och är nu inne på andra tryckningen. Broschyren finns både på svenska och på engelska, och är tillgänglig gratis för medarbetare att ge bort när de får besök och till andra kontakter. Broschyren ges också till nya studenter vid Sahlgrenska akademin.
Sahlgrenska akademins broschyr medverkar i klassen Informationstrycksaker. Bland övriga nominerade finns bland andra ICA Sverige och Sveriges Veterinärmedicinska Anstalt. Årets vinnare i kommunikationstävlingen Svenska Publishing-Priset offentliggörs vid Svenska Publishing-Galan måndagen den 9 november på Musikaliska vid Nybroviken i Stockholm.
Här kan du beställa broschyren – utan kostnad.
http://sahlgrenska.gu.se/internt/kommunicera/infomaterial/
Broschyren finns även tillgänglig digitalt.
Svensk version:
http://issuu.com/e-akademin/docs/sa_broschyr_web_sv/0
Engelsk version:
http://issuu.com/e-akademin/docs/sa_broschyr_web_en/0
Om priset
Svenska Publishing Priset delas ut av Populär Kommunikation för lovvärd redaktionell kommunikation och marknadskommunikation. Det är Sveriges mest heltäckande kommunikationstävling och omfattar alla etablerade former av kommunikation, och har delats ut sedan början av 90-talet.
Juryn bedömer hela den tävlande produkten – inte bara designen. Juryn består av verksamma kommunikatörer såsom fotografer, grafiska formgivare, filmproducenter, journalister och redaktörer. De granskar, värderar och jämför tävlingsbidragen, som bedöms utifrån ett antal olika aspekter.
Monica Havström skriver
Håller tummarna!
🙂 Monica