KALENDARIER. Sahlgrenska akademin förtydligar sina olika kalendarier genom att låta kalendern på fakultetens externa webbplats, www.sahlgrenska.gu.se, endast innehålla arrangemang som vänder sig till allmänheten. Seminarier, konferenser och utbildningar som vill nå våra anställda kan du nu själv lägga in i Akademilivs kalender, www.akademiliv.se.
Alla som vill annonsera seminarier eller andra arrangemang i Akademilivs kalender ska nu själva lägga in informationen. Dessa arrangemang ska alltså vända sig till anställda och personer med nära anknytning till Sahlgrenska akademin, Förändringen görs för att höja kvaliteten på informationsflödet i kalendariet, och för att ge arrangören själv bättre kontroll över vilken information som läggs in i kalendariet och när detta sker.
Självinstruerande formulär
Akademiliv har skapat ett enkelt självinstruerande formulär där du själv lägger in informationen om kommande seminarier eller andra arrangemang som vänder sig till anställda inom Sahlgrenska akademin. Den information du lägger in blir omedelbart synligt i Akademilivs kalender. Du hittar formuläret här: http://130.241.135.136/seminarier/lagg-till/
Snabbväg
Ett tips till dig som arrangerar en seminarieserie: om du vill återanvända en del av den information du redan knappat in i formuläret, kan du klicka på en länk för att skapa en kopia av arrangemanget. Länken kan också sparas som ett bokmärke för framtida användning.
Lathund för disputationer
Disputationer, halvtidsseminarier och konferenser eller möten där vi är arrangör och som också vänder sig till en annan publik än våra egna anställda ska även fortsättningsvis anslås i fakultetens externa kalender på www.sahlgrenska.gu.se. För dig som lägger in information om aktuella disputationer i kalendariet finns en lathund som beskriver hur informationen ska se ut: https://gubox.box.com/s/gpfjyzn4g1rypqkukfm6zx87kwk05o0g
FRÅGOR? Vänd dig till Anette Nilsson (anette.nilsson@sahlgrenska.gu.se), kommunikatör på fakultetskansliet. Kontakta också Anette om du behöver göra en ändring i den information du lagt in i kalendariet.
TEXT: ELIN LINDSTRÖM CLAESSEN