Göteborgs universitet har nu antagit en långsiktig inriktning för sitt kommunikationsarbete. Kommunikationsstrategin som fastslagits av rektor beskriver budskap, intressenter, kanaler, ansvar och roller samt strategiska prioriteringar.
Kommunikationsstrategin ska bidra till att Göteborgs universitet uppnår de övergripande målen i Vision 2020. Kommunikationsverksamheten inom universitetet ska vara samordnad och resurseffektiv, och kommunikationsprocessen ska utföras professionellt, genom analys, planering, genomförande och utvärdering.
Huvudbudskapet för kommunikationen är ”Göteborgs universitet bidrar till en bättre framtid”. Detta huvudbudskap kompletteras i strategin med två stödjande budskap.
Att Göteborgs universitet ska kommuniceras som ett sammanhållet universitet är en av sju kommunikationsstrategiska prioriteringar som lyfts fram i strategin, liksom att kommunikationsarbetet mellan universitetets olika delar ska stärkas.
Här kan du läsa kommunikationsstrategin i sin helhet:
http://medarbetarportalen.gu.se/Kommunikation/kommunikationsstrategi/