Efter porteringen av telefonin den 21 mars har en del medarbetare drabbats av problem med sina telefoner. Här följer information om telefonin och vart du ska vända dig om du behöver hjälp.
Vidarekopplingar
Vidarekopplingar till mobiler har fallit bort efter porteringen och måste kopplas om på nytt.
- Vill du ha direkt medflyttning, kontakta växeln på anknytning 1000
- Vill du ha medflyttning efter ett antal signaler, kontakta IT-supporten på anknytning 2020
Internationella samtal
Har din telefonanknytning varit öppen för internationella samtal kan denna funktion behöva öppnas på nytt. Kontakta växeln på anknytning 1000.
Hänvisningar i OfficeWeb
Det kvarstår också vissa problem med att hänvisa sin telefon i OfficeWeb. Om du behöver hjälp med hänvisning, kontakta växeln på anknytning 1000 eller via e-post: vaxeln@gu.se.
Använd inte # för utgående telefonsamtal
När du ringer till ett externt telefonnummer ska du inte längre trycka # efter numret. Detta gäller också för vidarekopplingar.
Knappa alltså bara in siffrorna i numret. Glöm inte 0 före numret för att komma ut!
Problem med fax
Det är pågående problem med alla faxar. Tekniker felsöker.
Ny info om nummerupplysning
För nummerupplysning ska du numera ringa 118 228 från din fasta telefon. Från mobiltelefonen slår du 228.
Mer information om telefoni hittar du på http://www.medarbetarportalen.gu.se/telefoni/