april
2018
,
Anmäl dig senast den 6 april, till Charlotte Gripenberg.
Utbildningsrådet vid Sahlgrenska akademin har, i samarbete med apotekarprogrammet, glädjen att bjuda in till pedagogikseminarium med Paul White. Under två timmar på förmiddagen (kl. 10-12) torsdagen den 26:e april kommer Dr. White att presentera det arbete med att förnya undervisningen som han genomfört vid Monash University, Melbourne, Australien.
Under seminariet kommer Paul White att berätta om sina erfarenheter av att introducera ”active learning” vid en hel fakultet. Han kommer även att berätta om sina erfarenheter om att införa och använda sig av ”flipped classroom” (”hur, vad & när” man kan ge studenter uppgifter innan föreläsningen och hur man får dem att förbereda sig) samt beröra hur man kan testa effekten av nya undervisningsinnovationer. Det kommer även att finnas tid för frågor och diskussion. Utbildningsrådet bjuder på fika.
Paul White har, tillsammans med Dr. Ian Larson, lett övergången av undervisningen vid Monash Faculty of Pharmacy and Pharmaceutical Sciences till att fokusera på aktiv inlärning. Han har givit ett flertal seminarier om detta vid nationella och internationella konferenser och även fått flera utmärkelser från såväl sina studenter och sitt lärosäte som från den australiska staten (Australian Government Office for Learning and Teaching; 2015).
Dr. White leder även, tillsammans med Dr. Lauren May, ett forskningslaboratorium med inriktning mot kardioprotektion. Laboratoriet har sedan år 2014 erhållit över 1,5 miljoner australiska dollar i finansiering från National Health and Medical Research Council för att med ny farmakologi utveckla substanser som skyddar hjärtat.